מה היתרון היחסי שאתה יכול לנצל כאשר יש לך כמות קטנה של משתמשים?

נהוג לחשוב שככל שיש לך יותר משתמשים המצב שלך הוא יותר טוב, אולי, אבל בוא נחשוב על הסיטואציה הבאה, קנית מאה אלף משתמשים נניח בדולר עבור כל משתמש, הם התקינו את האפליקציה שלך, ואתה כבר מסתכל על המטרה הבאה שלך: מליון משתמשים, אבל הם עוזבים אותך בממוצע אחרי שבוע וחצי, אתה משקיע כספים נוספים וקונה עוד משתמשים בכדי לשמור על הסטטיסטיקות שלך אבל מה שאתה בעצם עושה זה מממן את החברות שמוכרות לך משתמשים, לעומת זאת, קיים מוצר אחר שיש לו רק אלף משתמשים, רובם מבלים באפליקציה הזו יותר מעשר דקות כל יום, מעט מאוד מהם מוחקים אותה, והמשתמשים ממשיכים לגדול בעקומה יציבה בלי הרבה השקעה, לאפליקציה הזו אין כסף ועד שיהיה לה היא מנצלת את הקבוצה הקטנה של המשתמשים בתור שדה מחקר, מכיוון שהם כל כך קטנים, קל מאוד לתחקר אותם, לראות איך הם מגיבים לשינויים שונים, החל מעיצוב אחר, ועד פיצ’רים שונים, אפשר אפילו לפנות אליהם במייל אישי, או בשיחת טלפון ולברר איך אפשר להשתפר, במקרים כאלו האפליקציה תהיה מגובשת יותר כאשר יגיע הכסף הגדול.

מה שעצוב בסיפור הזה הוא שמשקיעים מחפשים את החברות של היוניקורן, שהוכיחו גדילה משמעותית בזמן קצר, אבל המשקיעים לרוב מתעלמים מאפליקציות קטנות שהם בדרך למעלה לטווח הרחוק.