הנטייה הטבעית של דברים להשתבש…

האם הגישה הפסימית היא הגישה הנכונה? אולי אופטימיות היא הדבר הנכון ביותר?

כאשר מדובר בביטוח של ההשקעה שלכם, חלקכם בוודאי מכירים את זה בתור חוק מרפי, אני מסתכל על הדברים בצורה קצת שונה, מכיוון שחוק מרפי מתקשר אצלי למזל, ואני רוצה להסתכל על זה מזווית אחרת.

כבר במאה השש עשרה פרנסיס בייקון אמר:

“Things change for the worse spontaneously, if they are not changed for the better by design.”

אם הדברים יכולים להשתבש הם ישתבשו ולכן יש לנקוט בכל האמצעים בכדי להתכונן לגרוע מכל.
מספר דוגמאות פשוטות שיכולות להוציא את ה”חוסר מזל” מהמשוואה:

א. אי גיבוי הנתונים יכול להביא לקטסטרופה, גם שהמצב יציב כעת אם לא תרכוש גיבוי, אתה מגדיל משמעותית את הסיכוי שלך לכשל במערכת, או במקרה הגרוע יותר “ברבור שחור” כשל שאין להתאושש ממנו, ראה מקרה גיבוי במגדלי התאומים.

ב. האם הגנת על המערכת שלך מפני האקרים?

ג. האם הקוד שלך מוגן, האם הוא יושב אצל מתכנת בהודו?

ד. האם יש לך לקוח אחד גדול בלבד? מה תעשה שאותו לקוח יחליט לעזוב אותך, או לוותר על שרותיך? כדאי שתמצא עוד לקוחות או שתפתח עוד מוצרים, או שתמכור את העסק.

ה. האם הגנת על עצמך משפטית?

ו. האם נרדמת בשמירה אחרי שהשוק כבר בכיסך? ראה נוקיה, איבדה שוק של מיליארדים שבנוי על מוצר שלוחצים בו על כפתורים, לטובת חברות שפיתחו מוצר טכנולוגי מתקדם יותר.

כמובן שיש עוד אינספור דוגמאות להכנה מפני כשלים עתידיים, אבל רצוי וכדאי ללמוד את הלקח של אחרים, כי במקרה הזה מדובר בשיעור יקר מאוד.

חברות שחושבות שאין להם מה לחדש יותר ורק מנסות לשמור על השוק, צריכות להיות להבין שלמציאות יש תוכנית אחרת

כל חברה צריכה ללמוד את הקהל שלה
ברגע שחברה מפסיקה ללמוד את העולם שלה ולהתחדש זה הרגע שבו היא מתחילה למות…