המוצר שלי לעומת המתחרים

המח השקרן ישכנע אותך בהן צדק כי המוצר אותו אתה פיתחת יותר טוב, יש יותר פיצ’רים (שזה לא בהכרח אומר שהוא יותר טוב) יש בו ככה ולהם אין את זה, ועל זה נאמר על ידי מארק טווין:

מארק טווין בגישתו, טוען שקשה לשפוט את האחר בלי לשפוט את עצמך

החוכמה שעומדת מאחורי המשפט של מארק טווין היא גדולה מאוד, קל לנו לשפוט אחרים, ואילו את עצמנו אנחנו שמים תמיד במקום גבוה יותר, מוגן יותר.
האמת המצערת היא כי בכדי למקם את עצמך בצורה אובייקטיבית מול המתחרה אתה צריך להזמין בדיקה אובייקטיבית, שתכלול, השוואה מאוד רחבה בין המוצרים, החל מכמות משתמשים, נתח שוק, פוטנציאל עסקי, כיוונים עתידיים, יכולות טכנולוגיות, יכולות שווק, באגים, צוות ועוד ועוד, יש כלים היום לביצוע הבדיקות האלו.